Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

"...O co żeś pytał? Jak my się do meczu gotowujemy? A to my z kompanami mamy taką tradycję, że zawsze beczółka piwa, albo spirytusu, a potem sru na boisko...." - Krasnoludzki blitzer

 

Każdy mecz zaczynamy od rozłożenia boiska do gry, oraz przygotowaniem zawodników i nie zbędnych akcesoriów. Każdy trener umieszcza znacznik upływu Tury na pierwszej pozycji, pierwszej połowy meczu. Prócz tego znacznik punktowy na wskaźniku zdobytych punktów (o ile jakiekolwiek punkty zdobędzie). Na koniec każdy z trenerów powinien sprawdzić ile razy może dokonać przerzutu kostki (opis szczegółowy znajduje się w karcie drużyny) i dobiera odpowiednią ilość żetonów przerzutu.

O tym kto decyduje o rozpoczęciu rozstrzyga rzut monetą lub kostką k6 (większy wynik wygrywa). Zwycięzca tego pierwszego rzutu może zdecydować czy zaczynać jako obrońca (wykopywać piłkę) czy jako napastnik (odbierać piłkę). Każdy trener woli co innego, również niektóre drużyny bardziej korzystają na np. odbieraniu w pierwszej kolejności.

Każda drużyna wystawia na boisku 11 zawodników. Reszta graczy zostaje umieszczona na Zapleczu jako Rezerwa. Jeśli w trakcie meczu stracimy w wyniku kontuzji pewną ilość zawodników wówczas uzupełniamy braki, tak by zawsze było 11 zawodników (możemy tak zrobić jedynie po zakończeniu połowy meczu, lub po zdobyciu przez którąś drużynę punktu, gdy na nowo ustawiamy zawodników przed wykopem. W żadnym wypadku nie można dostawiać rezerwowych podczas rozgrywki/drive) Co więcej jeśli nadal nie mamy odpowiedniej ilości zawodników wówczas wystawiamy maksymalną ich liczbę w środkowym polu boiska - od Pola Punktowego do linii środkowej.

 

 

Drużyny zawsze ustawiamy według poniższych zasad:

  1. Drużyna wykopująca zawsze rozstawia się jako pierwsza.
  2. Nie więcej jak tylko 2 zawodników może znajdować się w Polach Bocznych (WIDE ZONE) boiska (łącznie 4 w obu)
  3. Minimalna liczba zawodników na Linii Wznowienia Gry (LINE OF SCRIMMAGE) to 3 zawodników. Jeśli nie możesz wystawić 3 zawodników na Linii Wznowienia Gry wówczas musisz poddać mecz, lub umieść w tym polu tak wielu graczy jak zdołasz.

 

 

 

 

 

 

 

Wykopanie piłki

 

Po ustawieniu wszystkich elementów oraz rozstawieniu drużyn trener ekipy Wykopującej piłkę umieszcza ją na połowie boiska przeciwnika według własnego uznania. Piłka odbija się od murawy w losowym kierunku, tak więc należy użyć specjalnego wzornika Odbicia Piłki. Piłka odbije się w losowym kierunku, w tym celu rzuć kostką k8. Następnie rzuć kostką k6 aby określić ile pól przekoziołkuje piłka.

"Wykopanie piłki to jedyna sytuacja kiedy rzuca się kostką k6 by określić na ile pól przekoziołkuje piłka. Wynika to z faktu, iż wykopanie jest dość silne ale też niecelne. W sytuacji gdy rzuca się na Odbicie Piłki w wyniku chybionego podania lub gdy piłka odbija się od gracza stosuje się zasadę jednopolowego przesunięcia futbolówki (także wg. wskazań wzornika Odbicia Piłki)"

Wykopana piłka musi znaleźć się na połowie boiska kontrolowanej przez drużynę przeciwną. Takim polem jest puste pole boiska lub pole zajmowane przez zawodnika drużyny przeciwnej.

Jeśli piłka wyląduje na pustym polu wówczas zaczyna koziołkować. Jeśli zaś wyląduje w polu kontrolowanym przez zawodnika wówczas ten musi podjąć próbę złapania piłki. 

Jeśli piłka odbijając się wypadnie poza linie boiska lub na pole drużyny wykopującej wówczas trener drużyny Przyjmującej otrzymuje piłkę, po czym może ją przekazać dowolnemu ze swoich zawodników. Wykopanie piłki rozpoczyna mecz.

 

Najbliższe mecze:

No events

Kalendarz

September 2018
S M T W T F S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6